fredag 12 maj 2017

ÄNTLIGEN ~ Finally

there is a translator to the right
ÄNTLIGEN är SOMMAREN är för att stanna....
riktigt varmt i luften och stilla i vinden...
vid den här tiden förra året hade jag rosor på friland, men i år får jag nöja mig med med lite färre från mitt växthus..
ovan en underbar starkt doftande ros "Schöne Maid"
STORA är dom också. uppemot 15cm i diameter.....


Men man "tager vad man haver"....

såhär i kvällningen blir det alltid fint med rosor och några kandelabrar...

och gamla möbler gillar jag...
även om vissa säger att jag samlar på "skräp" :)

en riktig goding....
en lättodlad Austinros med stark doft av Myrra
"The Generous Gardener"......

Hoppas ALLA har det fint
och nu äntligen får lite VÄRME
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. Fina rosor men hur är det med svartfläckssjukan.Jag har fått in den med en ros.Asrid Lindgren klarar sig men vågar knappt skaffa något annat

    SvaraRadera
  2. Fina rosor men hur är det med svartfläckssjukan.Jag har fått in den med en ros.Asrid Lindgren klarar sig men vågar knappt skaffa något annat

    SvaraRadera